Clientul este regele...

...dar nu este directorul de imagine.

romanaenglish

Articole

Alegerea unei firme de design

...v-ati decis sa alegeti o firma de web design sa va creeze site-ul. Este o idee buna care va face sa creasca valoarea afacerii dvs.Puteti alege din sute de firme de web design de pe internet, dar cum veti sti daca este firma corecta cu care sa realizati site-ul pentru afacerea dvs? O alegere gresita va va costa bani, nervi, nici un progree cu afacerea dvs, o imagine negativa in ochi partenerilor si clientilor.

Mai jos veti putea gasi cateva greseli pe care le faceti cand alegeti firma/persoana care va realiza "imaginea dvs pe web"

1. Stiu un tip care e in ultimul an la "facultatea de caluclatoare" si el il va face pentru mine.

O multime de tineri sunt "experti" in creearea site-urilor web. Lucrurile stau insa putin mai diferit. Web design-ul este ca fotbalul: toata lumea stie sa dea cu piciorul in minge, dar nu toata lumea joaca in "liga lui Mitica". Ca sa fii un designer bun nu inseamna sa sti programul care genereaza pagini web. Este nevoie de un bagaj larg de cunostinte, talent, imaginatie si cunoasterea metodelor de promovare a unui site, mult probabil ca "tipul de la faculate" nu are timp si rabdare ca sa invete asa ceva. Daca el va fii designer-ul site-ului dvs mult probabil sa va alegeti cu un site neprofesional.

2. Angajatul meu care lucreaza la computer. E destept si este platit pentru munca lui.

In cele mai multe cazuri angajatul are anume atributii in firma dvs: are griza de baza de date sau de reteaua firmei. El nu are timp si cunostinte necesare pentru realizarea unui design la un site profesional. Dar binenteles daca este o comanda de la sef, el va incerca sa o indeplineasca rapid. Va citi cateva carti si va invata cum sa faca un site. Rezultatul...ceva ca "tipul de la facultate"

3. Voi cauta pe internet cateva firme, voi cere cateva oferte si il voi alege pe cel mai ieftin.

Prima parte a propozitiei este corecta (cautarea pe internet este eficienta), dar partea a doua a porpozitiei are cateva capcane. Unde este capcana, cum spunea si un unchi de-al meu: "Fugi, parca ai fugi de diavol". In web design ca in oricare alt domeniu, cand alegi cea mai ieftina oferta, alegi cel mai prost serviciu. Daca nu esti un specialist este greu sa apreciezi daca serviciul este bun sau nu. Iar cand nu ai alta solutie, ochi vor vedea cea mai simpla si ieftina solutie. Trebuie sa stiti ca un site frumos/echilibrat si bun nu puteti avea cu costuri mici. Firma care va realizeaza site-ul pentru un pret foarte mic, este deobicei la acest nivel. Este adevarat: daca alegeti o firma cu preturi mici veti avea un site fara sa cheluiti foarte mult. Dar acei bani sunt doar bani aruncati pe fereastra.

4. Providerul de internet, mi-a facut o oferta frumoasa.

Probabil preoviderul de internet este o firma cu reputatie si vinde calculatoare si accesorii de cea mai inalta clasa, si va ofera o conexiune rapida la internet, dar acesta este un motiv gresit de o alege sa se ocupe de site-ul dvs.

Este la moda daca o firma ofera servicii IT sau computere sa includa in oferta sa si web design. Multi oameni cred ca "daca oferta este mare este cea mai buna". Nu este nici o garantie ca firma care vinde calculatoare performante si de cea mai inalta clasa, sa ofere aceleasi servicii de calitate pentru web design. Faceti un mic calcul: un site mic costa intre 300-700E si poate fi facut in doua saptamani, timp in care firma vinde 10-20 de calculatoare/zi. Logica: aceasta firma este interesata sa se dedice in totalitate pentru designul la cele mai inalte standarde? Sau va fi interesata de activitatea care aduce cei mai multi bani, si lasa partea de design pe locul doi?

sus

Ce este un site web?

Un site web este o colectie de documente (ca documentele word din calculatorul dvs). Spre deosebire de acestea, documentele care formeaza pagina de web nu sunt independente. Sunt legate toate intre ele.

Paginile sunt create cu HTML si CSS. In spatele fiecarui site sta HTML-ul pagini. Cu ajutorul HTML si CSS putem introduce text, imagini, linkuri catre alte site-uri, liste, tabele si formulare.

Tehnologi

HTML. Toate paginile sunt creeate cu HTML. HTML nu este un limbaj de programare. Cu ajutorul lui, spunem ce elemente vor fi in site, cu ajutorul cuvintelor cheie care se numesc tag-uri. Impreuna cu HTML pot fi folosite si alte libaje de programare pentru realizarea siteu-ului

CSS. este acronimul pentru Cascading Style Sheet. Separa continutul siteului de prezentarea acestuia. CSS poate formata toate elementele unei pagini si poate fi schimbat foarte usor cand este nevoie.De ex puteti schimba toate titlurile din site sa fie 12px de cluoarea negru, cu doar o singura linie de cod. Cad dorim acel text sa fie galben modificam doar acea linie de cod iar toate titlurile din site se vor schimba in galben. Este un standard si foarte bun pentru seo

Flash. Este folosit pentru animarea site-ului. Acesta poate fi folosit impreuna cu HTML sau independent. Cand este folosit independent este nevoie doar de cateva tag-uri pentru a porni aplicatia flash. Problema cu flash-uuu este ca se incarca foarte greu si este prost indexat in motoarele de cautare. Nu este recomandat pentru site-urile care au nevoie de vizitatori si SEO.

Javascript. Spre deosebire de HTML, javascript este un libaj de programare si se foloseste impreuna cu HTML. Este un limbaj de programare client-side adica este rulat de browser. Se folosete pentru animarea elementelor, formulare de contact, meniuri dinamice etc.

PHP and MySql. PHP este un libaj de programare. Este numit server-side pentru ca este rulat de server si nu de browserul vizitatorului. PHP este folosit pentru magazine virtuale, cataloage online, forumuri, motoare de cautare. Cel mai mult este folosit cu MySql care este sun sitem pentru baze de date, cu care se pot creea baze de date complexe intelese de PHP.

sus

Promovarea site-ului

Investitia creeaza o presiune mare in firme, ei trebuind sa gasesasca o cale de a promova produsele si serviciile. Ca sa supravetuiasca si sa creasca aceste firme folosesc diferite metode de promovare: spoturi TV, reviste, radio; dar trebuie sa incerce si promovarea online. Pentru multe firme mici promovarea online este o operatiune dificila... dar este cea mai ieftina cale de a promova afacerea.

Avantaje

Dezavantaje:

sus

Culorile in web design

Negru: rau, incredere, putere, moarte, sofisticat, conservativ, misterios, sexy, rebel, elegant, noapte, ilegal, intens, matur, moda, stil, chic si trendy.

Albastru: patriotism, stabil ,putere, conservativ, apa, distractiv, rece, probleme, calm, puternic, prietenos, sigur, oficial, inteligent, trist, depresiv, de moda veche, bogat, superior, loial, nobilm scolar, armonie, curat si tehnologie.

Verde: natura, mediul inconjurator, bani, sanatate, familie, armonie, sanatate, pace, relaxant, vesel, bucuros, viata, gelozie, calm, vara, organic, reciclare, copaci, fertil.

Maro: cald, confort, natural, natura, pamant, simplu, prietenesc, sanatos, vechi

Gri: stilat, chic, e;egant, clasic, viu, inovativ, futuristic, tehnologiem, moda,usor, aer, neutru, impartial, calm si relaxant.

Portocaliu: toamna,natura, pamant, energie, soare, sociabil, echilibru, entuziasm, vibrant, fertilm foc, caldura si activitate.

Roz: pasiune, romanta, iubire, relaxare, proaspat, sex, mariaj, veselie, dulce, apreciere, feminitate,

Alb: clar, pur, viata, stabil, pace, bucurie, fericire, rece si bunatate

Galben: natura, pamant, soare, inspiratie, energie, hazard, avertizare, bucurie, speranta, vara si relaxare.

Curcubeu: diversitate, fantastic, lumina, fericire, prietenesc, zeu, aur, pace, enerie, entuziasm, creativitate si prostie :)

sus

Alegerea domeniului

Da:

Nu

sus

Flash Intro

"Un lucru rau de care avem nevoie"

Paginile Intro facute in flash nu prea sunt agreate de utilizatori.Acestia trebuie sa astepte pana pagina se incarca iar 90% din ei parasesc site-ul. Eu, oricand vad un site cu un intro facut in flash, il inchid pentru ca nu imi place sa astept "sa se incarce site-ul". Acest lucru inseamna ca veti pierde trafic, iar vizitatorii nu vor avea ocazia sa vada produsele/serviciile pe care le oferiti. Intodeauna spunem clientiilor sa nu se fereasca de flash, deoarece sun un cosmar pentru programatori si deobicei costa destul de mult si nu adauga nici o valoare site-ului.

Poate singuri care viziteaza aceste pagini sunt cei care lucreaza in marketing. Dar voi utilizatori nu sunteti omeni din marketing iar introducerile flash nu va vor convinge sa cumparati produsul/serviciul. Plus, utilizatori au vazut atat de multe in anii 90', incat nu mai sunt interesati de ele.

Faceti-va un favor dvumneavoastra si vizitatorilor dvs si nu introduceti flash pe site. Traficul se va imunatatii vazand cu ochii si la fel si vanzarile.

sus

Folosirea template-urilor

Designul pentru un site nu trebuie sa ia un timp rea mare. Multi angajeaza web designeri ca sa evite acest lucru. Din pacate. web designerii pot fi foarte scumpi iar din aceasta cauza folosirea templat-urilor este alegerea lor.Template-uri gratuite se gasesc peste tot pe internet, dar si acestea pot avea un cost destul de ridicat.

Template-urile gratuite nu sunt cea mai buna solutie. Sunt milioane de tempalte-uri gratuite pe net. Problema este multe din ele nu sunt prea atragatoare. Nu stiu cati dintre dvs doriti sa aveti un site care stiga "amator". Web designeri vreau ca site-urile sa arate profesional, curate si cateodata putin si cool.

Multe programe vin cu template-uri gratuite. Aceste template-uri sunt mai de calitate si nu scrie pe ele "incepator", iar ele sunt facute sa mearga cu acel editor HTML. Totusi este o problema si cu acestea: s-ar putea ca site-ul sa arate ca multe alte site-uri de pe net. O solutie ar fi sa schimbati site-ul cat mai mult incat sa devina unic in felul sau.

Template-uri ieftine. Va puteti astepta la calitate cand platiti pentru ele. Calitatea acestora este data de faptul ca un designer a lucrat la acel template. Aceasta este considerata o situatie castig-castig pentru ambele parti: consumatorul primeste un design frumos iar designerul poate vinde template-ul mai mulor persoane, ori de cate ori doreste.

Toata lumea este fericita iar cel mai important "tu" esti fericit, cel care a cumparat template-ul la un pret rezonabil. Binenteles acest lucru poate fi putin fals. La fel ca si tine si altii au cumparat acel tempalte pentru un pret redus si au de gand sa il foloseasca. Acest lucru este valabil daca ati cumparat tempalte-ul de la un site care vinde milioane de tempalte-uri. Daca angajati un web designer care sa il creeze penttru dvs problema sta mult mai diferit.

Tempalte Unic. Site-urile care vand tempalte-uri au realizat ca multi utilizatori nu doresc ca template-ul sa fie vazut peste tot pe net, iar din aceasta cauza majoritatea site-urilor care vand template-uri au adaugat o noua optiune: "Tempalte Exclusivist". Adica puteti cumpara acel tempalte iar site-ul il va sterge din baza lor de date. Problema este ca pretul unui asemenea tempalte poate sa ajunga la valoarea unui site. In cazul in care va ganditi sa achizitionati un astfel de tempalte ar trebui sa va ganditi daca merita paltit acel pret pe tempatle sau mai bine angajati un web designer care va cea un tempalte care sa fie exact cum doriti dvs.

sus

Desiger-ul dumneavoastra

"Pentru o relatie buna cu web designerul"

Web designerul este o parte importanta a echipei dvs, asa ca ar trebui sa aveti o legatura stransa cu el. Mai jos aveti cate trucuri cu care puteti pastra o relatie buna client-web designer

1. Fiti specific in cererile dvs.. Web designerul nu va poate citi mintea. Daca nu ii spuneti exact ce doriti s-ar putea sa fiti dezamagiti. Prima runda a comunicarii depinde doar de dumneavoastra. Ii puteti spune ce culori ati dori sa foloseasca ori orientand-ul spre o pagina de net, ori puteti trimite o schema de culori.

2. Pastrati un canal deschis. Folostiaceasi adresa de email (sau instant Messenger, Skype). Raspundeti la intrebarile lui cat se paote de repede. Daca trebuie sa astepte 3-4 zile sa primeasca un raspund, va incepe sa lucre la un alt proiect intre timp, ajungand sa asteptati dvs dupa el. Slaba comunicare va incetini pe toata lumea: pe client care vrea siteul cat mai repede si pe designer care trebuie sa se imparta intre doua proiecte.

Daca fusul orar este de 12 ore diferenta iar clientul doarme si designerul lucra, sau invers? Cand lucram la proiecte care trebuie terminate intr-un timp cat mai scurt, stam pana noaptea tarziu ca sa putem schimba frecvent emaluri despre proiect cu clientul, iar cand se face tarziu, intodeauna lasam un measj pentru ca clientul sa stie statusul proiectului.

3. Pastrati mintea deschisa. Nimeni nu este perfect. Web designerul ar trebui sa se simta liber sa puna intrebari, chiar daca stie mai putin decat clientul. Deobieci el incearca sa se informeze. Sentimenut "esti OK chiar daca nu stii totul" este foarte important in comunicare.

4. Spune multumesc. Un simplu multumesc cand toata treaba merge bine nu face decat sa incurajeze designerul. Daca sunteti multumit de web designerul dvs, il puteti recomanda prietenilor si cunostintelor. Va aprecia acest lucru si se va asigura ca veti fi tratat ca atare in schimbul referintelor.

5. Platiti la timp. Cand lucrati pentru prima data cu un designer, va trebui sa il platiti in avans sau imediat cum termina proiectul. Nu asteptati sa treaca doua saptamani ca il platiti. Veti primi un link unde palta se poate face imediat.

sus

Alegerea domeniului

Rezervarea domeniului este ieftina in ziua de azi. Ceea ce nu este considerat de unii este ca domeniul nu este doar o adresa web dar si o parte a afaceri dvs. Nu puteti alege un nume la intamplare care suna bine la ureche. Trebuie sa va ganditi cum va construiti imaginea afacerii si cum aceasta sa creasca.

Un brand e mai mult decat un simplu nume. Un brand identifica afacerea dvs si spune lumii cine sunteti, ce reprezentati, ce faceti...asa ca trebuie avut grija in alegerea domeniului web corect.Cheia este ca brandul sa fie memorabil. Cel mai usor sa ne amintim de el, este sa il asociem cu diferite lucruri.

Extensia .com este considerata universala, dar ar trebui sa luati in calcul si alte exemple. De exemplu daca afacerea dvs nu necesita clienti din afara Romaniei (sau orasului dvs), ar trebui sa luati in considerare extensia .ro inainte de .com. Ganditi-va din punct de vedere al consumatorului care trebuie sa isi aminteasca numele domeniului cat mai usor.

Eviatati sa folositi cuvinte despartite. cartinoi.ro este mai bun ca carti-noi.ro. Daca despartiti cuvintele, vizitatorii sar putea sa nu isi aminteasca acet lucru si ar putea ajunge pe siteul concurentei. Dupa .ro si .com domeniile .net. org . info sunt cele mai preferate, asa ca ar trbui sa alegeti intre primele doua. Daca toate numele la care va-ti gandit sunt ocupate, ar trebui sa cautati pe google care sunt cele mai folosite cuvinte cheie, folosind cuvinte cheie pentru serviciile dvs.

Alegerea numei pentru domeniu nu este asa usoara cum ati fi crezut. Nu este greu sa alegi un nume pentru domeniu, dar trebuie sa va grabiti pentru ca in fiecare minut zeci de domenii sunt inregistrate. Alegerea numelui este usoara, inregistrarea este grea.

sus

Search Engine Optimiztion SEO

"SEO - o sursa de trafic"

Daca siteul nu este listat pe primele pagini pe google, siteul dvs oricat este de util si frumos colorat, nu este folositor. Toti bani care au fost investiti in createa siteului si pentru reclama acestuia sunt aruncati pe fereastra. Este foarte important ca siteul sa fie optimizat pentru web inca din partea de codare, daca vreti sa aveti rezultate bune pe cautarea pe web.

Traficul generat de folsirea serviciilor seo este incomparabil. Nici o metoda de publicitate, socializare sau wordpress nu paote concura cu SEO. Aceasta este cea mai rapida si buna cale pentru avea mai mult trafic pe site intr-un timp relativ scurt. Motivul pentru care SEO functioneaza este ca mai mult de 90% din utilizatori cauta pe google in loc sa introduca o adresa web.

Ca sa aveti trafic, cel mai usor este sa dezvolatati siteul astfel incat acesta sa intruneasca conditiile motarelor de cautare. Daca siteul este SEO friendly veti avea rezulate bune in motoarele de cautare.

Optimizarea pentru motoare de cautare este stiinta care ne ajuta sa creem site-uri atractive pentru motoarele de cautare.

Data viitoare cand cautati pe google, veti putea observa in partea de jos a paginii listate numere (de obicei in albastru) care va ofer informatii suplimentare daca nu gasiti ce cautati pe prima pagina. Daca ajungeti mai departe de pagina a doua insemna ca faceti parte din minoritate. Statisticiile arata ca utilizatori nu merg mai departe de pagina a doua, asa ca este foarte important ca siteul sa fie listat pe primele doua pagini.

Exista multe tehnici care pot fi aplicate, google avand pente 100 de criterii/algoritmi de indexare a paginiilor.

sus